Tina80

Hvornår kommer kvalmen

16 indlæg i dette emne

Hvornår er normalt kvalmen kommer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvornår er normalt kvalmen kommer?

Tror ikke alle får kvalme :) Så vidt jeg ved er det meget forskelligt..

Nogen får det før de tester positivt - andre først senere, flere uger efter!

Nogen får det om morgen, nogen har det hele dagen, andre om aften.

Tror ikke der er noget som er "normalt" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er meget forskelligt nogle har det nærmest før de ved de er gravide, nogle får det slet ikke, nogle har det kun i 3-4 uger. I min omgangskreds er det for de flestes vedkomne kommet mellem uge 5-8. I bøgerne står der at det forsvinder omkring uge 12, mit aftog lidt i uge 10, var væk i uge 11 kom lidt tilbage i uge 12, men har ikke rigtig mærket til det i længe nu(træthed er dog en udløsningsfaktor her) - min søster havde det helt til uge 14. Så der er ikke rigtig nogen facit liste mere guide lines.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos rigtig mange er kvalmen værst ca uge 6-10, men som de andre skriver er det meget forskelligt, jeg syns også det har været forskelligt fra graviditet til graviditet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var i nogle uger utilpas og med varierende kvalme, men det kom som regel kun, hvis jeg nåede at blive for sulten, og det forsvandt hurtigt igen :)

Første graviditet havde jeg kvalme næsten på klokkeslæt hver dag indtil ca. uge 12, så det er meget forskelligt fra kvinde til kvinde, men også fra graviditet til graviditet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvem siger at man skal have kvalme? rolleyes.gif

Jeg har ikke haft kvalme andet en en snert om aftenen nogle faa dage, min soester har vaeret voldsomt kvalmeramt fra dag 1 med den foerste og uge 6 med nr. 2.

Tror ikke, man kan regne med noget og pris dig lykkelig, hvis du gaar fri :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit kom omkring uge4 og er stadig for fuld udblæsning her i uge 12. Kvalmen vare hele dagen, men er især slem om morgen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit kom den dag jeg trådte ind i uge 6- og er stadig ramt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved godt det er forskelligt, men tænkte bare om jeg slap helt nu, nu når kvalmen slet ikke har været her endnu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved mig kom det aldrig, ikke nogle af gangene. Så man behøver ikke og få det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved godt det er forskelligt, men tænkte bare om jeg slap helt nu, nu når kvalmen slet ikke har været her endnu

Nej, det kan du ikke være sikker på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

... lad os da håbe den aldrig kommer :blush

- jeg var så heldig at den aldrig kom til mig sidste gang, men måske kommer den denne gang, man ved aldrig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde kvalme fra 6. uge til omkring 12. uge. Den kommer stadig hvis jeg bliver stresset eller meget træt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde ikke voldsom kvalme.. kun da jeg kørte bil og det var fra uge 5-6 stykker til efter NF :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved de 4 Andre piger har jeg kun haft lidt køresyg kvalme. Så derfor tænker jeg allerede i om det er en prinsesse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik kvalme i uge 11 og har det stadig sporadisk, så det er virkelig forskelligt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER