Guest Majkat

Kønsbestemmelse til NF

16 indlæg i dette emne

Jeg kender nu 2 veninder og 1 kollega der har fået kønnet på deres baby allerede til NF bare fordi de spurgte. Jeg troede at det var for tidligt men alle tre gange var det rigtigt.

Ih det gad jeg også godt. Jeg synes der er 100 år til MD scanning hvor man normalt får besked.

Er der nogen herinde som har fået besked ved NF?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi gjorde ikke, men min veninde fik også deres at vide :)

Vi købte en kønsscanning, for 300 kr :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gjorde ikke, men min veninde fik også deres at vide :)

Vi købte en kønsscanning, for 300 kr :)

Det gjorde vi også første gang, men nu er min mand for nærig :) vi gav dog 500 kr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik jordemoderens anelser afvide ved NF.. Det var også derfor vi valgte en kønscanning for at få det bekræftet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min veninde opdagede selv en tap til NF og spurgte JM som sagde det godt kunne tyde på en dreng og det er så en dreng ;)

Vi spørg til NF, bare for sjovt, men jeg ved nogle sygehuse siger nej, fordi de ikke vil risikere folk får en abort pga kønnet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min veninde opdagede selv en tap til NF og spurgte JM som sagde det godt kunne tyde på en dreng og det er så en dreng ;)

Vi spørg til NF, bare for sjovt, men jeg ved nogle sygehuse siger nej, fordi de ikke vil risikere folk får en abort pga kønnet...

Så har hun været langt henne ved NF - for man kan ikke se kønnet "på den måde", men noget med en retning på en en knogle eller sådan noget.. Ved min veninde (11+ noget) var der i hvert fald ingen tap.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min veninde opdagede selv en tap til NF og spurgte JM som sagde det godt kunne tyde på en dreng og det er så en dreng ;)Vi spørg til NF, bare for sjovt, men jeg ved nogle sygehuse siger nej, fordi de ikke vil risikere folk får en abort pga kønnet...

Så har hun været langt henne ved NF - for man kan ikke se kønnet "på den måde", men noget med en retning på en en knogle eller sådan noget.. Ved min veninde (11+ noget) var der i hvert fald ingen tap.

Enig her - det er slet ikke muligt at se en drenge-tap til NF. Både drenge og piger har nemlig en "tap" / vedhæng på dette tidspunkt. Det er udelukkende vinklen på vedhænget, når fosteret filmes i profil, som fortæller om kønnet. Ligger vedhænget vandret i direkte forlængelse af rygraden, så er det en pige, men hvis det vinkler 45 grader opad, så er det en dreng.

Så et foster set fra siden med benene trukket op under sig, og en fin lille tap stikkede vandret ud mellem benene, er altså på tidspunktet for NF formentlig en pige :)

Vi har fået kønnet at vide ved NF - og fik ovennævnte forklaring. Det var en pige (men lignede meget en dreng "dernede").

Men korrekt at mange steder ikke vil oplyse kønnet til NF, selvom de fleste efterhånden er uddannet til at kunne se det. Der er desværre nogen, der på baggrund af kønnet vælger at abortere et raskt foster.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke huske hvor langt hun var henne og skal ikke gøre mig klog på det, har kun hendes udsagn og hvad JM sagde ;)

På et eller punkt synes jeg også det er etisk forkert man informere om det, så længe man kan få abort, men måske man slet ikke burde blive forældre, hvis man vil få et barn fjernet fordi det fx ikke er en pige.. Kan godt forstå man kan blive skuffet og ked af det ikke er det køn man drømte om, men derfra til abort er der bare langt i min verden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke huske hvor langt hun var henne og skal ikke gøre mig klog på det, har kun hendes udsagn og hvad JM sagde ;)

På et eller punkt synes jeg også det er etisk forkert man informere om det, så længe man kan få abort, men måske man slet ikke burde blive forældre, hvis man vil få et barn fjernet fordi det fx ikke er en pige.. Kan godt forstå man kan blive skuffet og ked af det ikke er det køn man drømte om, men derfra til abort er der bare langt i min verden...

Måske informere de kun om det, hvis man er en af dem som kommer til NF når man er 12+0 og derfor skal søge om det? Så vil den jo nok blive afvist.. <_< Men er faktisk enig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På et eller punkt synes jeg også det er etisk forkert man informere om det, så længe man kan få abort, men måske man slet ikke burde blive forældre, hvis man vil få et barn fjernet fordi det fx ikke er en pige.. Kan godt forstå man kan blive skuffet og ked af det ikke er det køn man drømte om, men derfra til abort er der bare langt i min verden...

Jeg er helt enig. Selvom man måske havde ønsket noget andet, så kunne jeg aldrig aldrig drømme om at få en abort på baggrund af kønnet. Forfærdeligt at nogen tænker sådan :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik også at vide, at det var en lille prinsesse til nf.

Hun var slet ikke i tvivl :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var til NF (12+2) spurgte jeg om hun ku se kønnet, men hun ville/kunne ikke sige noget, fordi de i 85% af tilfældene ville gætte på en dreng når det er så tidligt.. :huh

Så nu har vi bestilt tid til en kønsscanning om 1½ uge :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik det ikek at vide og spurgte ikke. Der er en lille/stor chance for at de tar fejl og det er en stor følelsesmæssig rutchebane tur man så kommer på hvis man tror man venter en pige, men ud kommer en dreng, så "mister" man en pige!

Måske er det også det der bliver tænkt på. Men altså vi har købt en kønsscanning og jeg GLÆDER mig - jeg tror på teknologien er så god og jordmødrene så kompetente at de ikke tager fejl!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik det ikek at vide og spurgte ikke. Der er en lille/stor chance for at de tar fejl og det er en stor følelsesmæssig rutchebane tur man så kommer på hvis man tror man venter en pige, men ud kommer en dreng, så "mister" man en pige!

Måske er det også det der bliver tænkt på. Men altså vi har købt en kønsscanning og jeg GLÆDER mig - jeg tror på teknologien er så god og jordmødrene så kompetente at de ikke tager fejl!

Altså, da vi var til kønsscanning, sagde hun at hun skulle være 100% sikker, før hun ville sige "tillykke med den lille pige" = Hun SKULLE se skamlæberne. Hun sagde, at til en MD scanning, gætter de mere, da de ikke nødvendigvis skal se skamlæberne på en pige, for at komme med et bud og det jo så derfor godt kan være en dreng :)

VI brugte scanningsjordemoderen :) Og vi spurgte til MD om hun lige ville bekræfte det stadigvæk var en pige, og det var det.. Så vi er altså ret sikre nu ;) Og I kan jo også bede dem tjekke efter til MD :)

TIl vores kønsscanning, brugte hun også LANG tid på at bekræfte det var en pige - lang tid efter hun havde sagt at det så ud til at være en pige ;) Det sagde hun dog kun fordi jeg udbrød "Der er da ikke noget mellem benene!!" (Jeg var OVERBEVIST om det var en dreng :whistling

Generelt; Hvis man går ind og betaler for en kønsscanning, er de altså 100% sikre :) De fleste steder, får man også en ny scanning, hvis de ikke er sikre på kønnet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhhh, det lyder spændende! Glæder mig endnu mere til NF nu ;) Håber også det kan ses, hvad vi har i vente :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh puha, jeg blev helt dårlig ved tanken om, at nogen ville få en abort baseret på kønnet - så er grundlaget bare ikke rigtigt til at blive forældre, sorry to say. Altså, jeg kan da godt forstå, at folk med enten en pige eller dreng i forvejen formentligt ønsker sig det modsatte i anden eller tredje omgang, men derfra og så til KUN at ville have det ene eller det andet - grusomt!!

Jeg var lige ved at spørge til vores NF, men så var jeg alligevel lidt bange for, at de ville gætte forkert :D Og det vigtigste for mig var bare at se vores barn. Men det er jo suuuuper spændende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER