Forunderligt

Let forpustet

14 indlæg i dette emne

Ja så ringede jeg altså til min læge og skal lige til tjek i morgen, for den sidste uge her syns jeg bare det er blevet rent galt, jeg syns egentlig jeg var i ok form, har godt nok stoppet styrketræning men går stadig ture hver dag og holder mig i gang. Men nu kan jeg ikke både gå og snakke, uden at begynde at hive helt åndssvagt efter vejret. Og kommer der blot en lille hældning op ad bakke så puster og stønner jeg, hold da op jeg syns jeg blir vildt forpustet at ingenting. Maven er godt nok vokset og blevet synligt, og det kan jeg mærke så småt på mit balancepunkt, men jeg har det ellers super godt, ingen smerter eller noget at klage over, jeg syns bare det er meget tidligt ikke at ku få vejret. Mærkes ikke som det er lungerne, bare som om jeg var ude på en god løbetur, når jeg kun går stille og roligt <_<

Andre som døjer med at blive meget let forpustet? Ville være rart hvis I ku berolige mig lidt for syns pludselig der er lang tid til i morgen, er det bare en almindelig graviditetsting eller hvad?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har nøjagtig samme problemer <_< Det har faktisk været sådan siden omkring uge 8-9 stykker for mit vedkommende, men jeg har ikke tænkt over det i en længere periode. Jeg tilskrev det i starten, at jeg havde været inaktiv i lang tid pga. blødningerne, men det bliver altså ikke bedre. Jeg startede for 2 uger siden med at gå nogle ture igen og derefter er jeg atter blevet mere obs på problemet - har ellers også givet min mand skylden, for han går godt nok stærkt :rolleyes Jeg skal til lægen i dag også vil han lige lytte på lungerne og tage et ekg, så vi er sikre på, at der ikke er noget, men de tilskriver det øgede blodomløb - det er også det jeg selv tror mest på, men derfor alligevel.

Mon ikke det skyldes øget blodomløb for dig også?? Kan godt forstå du bliver bekymret, det er heller ikke sjovt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg oplever også at blive forpustet/ stakåndet.

Det behøver egentlig ikke at være fordi jeg laver noget men tit bare fordi maven presser på "mit indre". Er mega oppustet om eftermiddagen og aftenen så det er der det er værst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver også utrolig let forpustet.. <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver vildt hurtig forpustet! Bare når jeg skal op ad trappen og enten putte min datter eller i seng, bliver jeg voldsomt forpustet.. Det er vist meget normalt i en graviditet.. Dog er der forskel på hvornår det "rammer" den enkelte..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har nøjagtig samme problemer <_< Det har faktisk været sådan siden omkring uge 8-9 stykker for mit vedkommende, men jeg har ikke tænkt over det i en længere periode. Jeg tilskrev det i starten, at jeg havde været inaktiv i lang tid pga. blødningerne, men det bliver altså ikke bedre. Jeg startede for 2 uger siden med at gå nogle ture igen og derefter er jeg atter blevet mere obs på problemet - har ellers også givet min mand skylden, for han går godt nok stærkt :rolleyes Jeg skal til lægen i dag også vil han lige lytte på lungerne og tage et ekg, så vi er sikre på, at der ikke er noget, men de tilskriver det øgede blodomløb - det er også det jeg selv tror mest på, men derfor alligevel.

Mon ikke det skyldes øget blodomløb for dig også?? Kan godt forstå du bliver bekymret, det er heller ikke sjovt :(

Så syns jeg altså vi skal aftale at det bare er pga øget blodomløb og "almindelige graviditetsgener" og ikke noget af betydning. Håber dit lægetjek viser alt ok i dag.

Tak for de mange svar, er ved at være rolig igen. Det er da bare utroligt som man pludselig kan bekymre sig :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg begynder ogsaa at kunne maerke det. Jeg har haft lavt blodtryk og samtidig lidt lavt stofskifte, som dog er indenfor normalen nu, yeay!

Det kan hjaelpe at faa pulsen op nogle gange om ugen, men hvor faar man lige det her i snelandskabet uden at det bliver trapper? Hmmm... vil proeve noget powerwalking, bare et kvarter af gangen, saa snart sneen smelter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg begynder ogsaa at kunne maerke det. Jeg har haft lavt blodtryk og samtidig lidt lavt stofskifte, som dog er indenfor normalen nu, yeay!

Det kan hjaelpe at faa pulsen op nogle gange om ugen, men hvor faar man lige det her i snelandskabet uden at det bliver trapper? Hmmm... vil proeve noget powerwalking, bare et kvarter af gangen, saa snart sneen smelter :)

Ved gulvvask og støvsugning :whistling Det siger min kæreste i hvert fald :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er godt nok også ved at blive let forpustet - har tænkt om det bare er fordi jeg er i dårlig form <_< - men mon ikke det kan have noget at gøre med den kolde luft? Jeg ved det ikke, men det er hovedsageligt når jeg er udenfor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænker, om det måske kan være jernmangel, der viser sig? Det giver jo ilten dårligere betingelser for at blive transporteret rundt, så man skal kompensere ved hyppigere vejrtrækninger.

Ved ikke. Jeg tænkte det i hvert fald, da jeg også prustede som en KOL-patient for en måneds tid siden - tror dog nu mere, at det var pga mine tilstoppede bronkier ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja måske, udmærkede forslag. Er lidt spændt på hvad blodprocenten er på i morgen, for jeg har været flittig til at spise mit krauterblut, og tror egentlig den stadig er god.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min læge mener jeg er sund og rask og bare blir let forpustet pga graviditeten. Min blodprocent var 7,7 så den er der ikke noget i vejen med. :super og jeg må gerne træne, bare jeg lytter til kroppen og går stille og roligt frem. Så jeg er tryg og glad, selv om jeg blir ret forpustet bare af at hente min datter i skole. Men tænker, så længe jeg har det godt er det godt for mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender det godt.. Men har også problem med for lavt blodtryk og faldende puls, og det har været tiltagende på det seneste.. Rigtig øv, når jeg før bare har kunne tage medicin for det. Men da man ikke har kunne dokumrntere, at det er sikkert i forbindelse med graviditet -tværtimod - tør jeg ikke tage det.. Så lever med svimmelhed og stakåndethed <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min læge mener jeg er sund og rask og bare blir let forpustet pga graviditeten. Min blodprocent var 7,7 så den er der ikke noget i vejen med. :super og jeg må gerne træne, bare jeg lytter til kroppen og går stille og roligt frem. Så jeg er tryg og glad, selv om jeg blir ret forpustet bare af at hente min datter i skole. Men tænker, så længe jeg har det godt er det godt for mig.

Dejligt at høre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER