Nitzen1987

Hvornår og hvor tit mærker i liv fra den lille i maven?

22 indlæg i dette emne

Nu har jeg mærket liv siden i fredags - hele 3 gange :yay hver gang jeg har mærket til den lille har været, når jeg har lagt mig i min seng for at skulle sove om aftenen, så det lidt som om, at den lille har sit helt eget mønster, ellers så mærker jeg det bare ikke, hvis der er nogle bevægelser i løbet af dagen, endnu... :unsure De er da også stadig ret svage, men fra mandag aften, hvor det føltes lidt som bobler i maven, føltes det i går som små dunk i nederste del af min mave, så der sker lidt i forhold til, hvordan det føles :)

Hvornår og hvor tit mærker du din baby i maven?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg mærker hende meget lige i tiden. Men der er intet mønster i det. Her om morgenen hvis jeg sidder stille i lang nok tid kan jeg mærke de små bobler, og sådan fortsætter det resten af dagen. Det kræver dog som regel at jeg sidder stille i kroppen, feks mærker jeg intet mens jeg køre i bus.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærker ham hver aften når jeg skal i seng, og ind i mellem om morgenenen inden jeg står op, eller midt på dagen hvis jeg har siddet stille, eller hvis jeg lige ligger mig på sofaen.

Det er en fantastisk fornemmelse at dele sin krop, men en der tydeligt har en anden rytme og sin egen vilje.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihhhh jeg vil også snart mærke lille spunken. Glæder mig helt vildt :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hver morgen og aften mærker jeg den lille plus når jeg kører bil.

Han gir gerne lyd fra sig, når jeg sidder stille.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærker ham jævnligt hele dagen, men oftest om eftermiddagen og aften.. Og som nogen skriver når jeg kører bil, samt ligger/sidder og slapper af.. Det er fantastisk..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Næsten hver dag allerede :loveshower blir så glad, især når jeg var ved noget helt andet og jeg så pludselig har babybobler i maven.

Husker jeg rigtigt at du har moderkagen liggende fortil? For så kan du jo ha noget sværere ved at mærke hvad den lille laver. Kan ikke huske hvornår det er man siger, man helst skal mærke liv hver dag. Når der blir mindre plads derinde plejer det at være sådan, at baby starter sin gymnatstiktime når du lægger dig og slapper af, for så blir der fint god plads.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Næsten hver dag allerede :loveshower blir så glad, især når jeg var ved noget helt andet og jeg så pludselig har babybobler i maven.

Husker jeg rigtigt at du har moderkagen liggende fortil? For så kan du jo ha noget sværere ved at mærke hvad den lille laver. Kan ikke huske hvornår det er man siger, man helst skal mærke liv hver dag. Når der blir mindre plads derinde plejer det at være sådan, at baby starter sin gymnatstiktime når du lægger dig og slapper af, for så blir der fint god plads.

Jo jeg har foranliggende moderkage...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærker hende især om aften - ellers hvis jeg sidder eller lægger stille.. Mærkede (og SÅ) hende i dag til MD-scanningen - det var lidt sjovt, at se bevægelsen, mens man følte den.... :loveshower

Jeg mærker det egentlig hver dag nu tror jeg.. I hvert fald de sidste par dage :) Men først i dag, hvor jeg "så det" var jeg ikke i tvivl :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærker barnet flere gange hver dag :)

De aktive perioder er dog forskellige i hvor længe de varer og hvor "voldsomme" de er: nogle gange en monoton rytme af spark/slag/? som er ret mild, nogle er sådan enkelt-stående kraftigere spark, mens andre gange kommer det stærkere hvor jeg kan mærke noget kører lige under huden på maven. De sidste er ret vilde at prøve :P

Oftest kommer det vist senere på eftermiddagen og hen på aftenen - især ved sengetid <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu maerker jeg ham flere gange om dagen, ogsaa naar jeg selv er i bevaegelse. I starten kun om eftermiddagen, naar jeg laa paa ryggen og slappede af. Nu kan vi ogsaa se hans smaa spark udenpaa maven og igaar puffede jeg igen og fik svarpuf 5-6 gangea1221.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mærker nu liv hver dag, og jævnt fordelt over hele dagen. Bare jeg sidder/ligger stille og tager den med ro, så er der små puf :) Kom først for alvor i 20. uge, med nu i 21. uge, der er det blevet meget. Men nu, hvor det er så ofte, er jeg også mere sikker på, hvad det er jeg føler, for det er jo ikke til at vide, når det er første gang, der ligger en lille en derinde og skubber ;)

Min kat lå og hyggede på min mave i aftes, og det gav noget puffen og masen derinde.. Hvis katten kunne mærke noget, valgte hun at ignorere det totalt :D Enten kommer det her barn til at hade eller elske katte. Hver aften ligger hun i ske og spinder, og det må da kunne høres derinde?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har mærket liv hver dag siden sidste uge og er i dag 17+1 - Det er fantastisk! :loveshower Det svinger hvor tit i løbet af dagen, men jeg mærker mest, hvis jeg sidder stille eller ligger ned :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det flere gange om dagen spredt ud over dagen. Nogen gange er det lidt møffen rundt og andre gange er det mere spark. Det er mest når jeg sidder stille og ofte når jeg lige har spist. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Flere gange om dagen -mest aften. Har mærket baby hver dag siden 17+1 :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærker han rigtigt meget, især når jeg ligger på siden, det er som om han lige siger: "Moar, du maser mig, ryk dig lige lidt" for når jeg ruller om på ryggen bliver han mere rolig. :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mærker hende stort set hver dag, og det har jeg gjort siden uge 16. Mest når jeg sidder stille, men kan også skubbe lidt til maven, og så sparker hun :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har endnu kun mærket bettemanden én gang, det var i søndags (17+1). Så jeg er spændt på hvornår jeg får lov at mærke mere :loveshower Men jeg havde ikke regnet med at mærke ham endnu, da min moderkage ligger foran - men jeg klager BESTEMT ikke over at jeg alligevel allerede har mærket liv :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har kun mærket liv engang i uge 14...... så jeg venter spændt på næste livstegn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ret sikker på at jeg har mærket noget i et stykke tid, men 18+1 var der KLART liv - det er dog lidt forskelligt hvordan den vender, hvor godt jeg kan mærke den, i dag har der været et par enkelte spark som nærmest har forskrækket mig - der er skisme ved at være kraft bag - manden har også mærket nogle enkelte spark - rytme er der ikke RIGTIG endnu, men MIN rytme er også i stor forandring nu fordi jeg er startet i arbejde - så tror bestemt det har indflydelse, samt at fokus bliver flyttet fra maven engang imellem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige nu mærker jeg ham konstant.. Han holder sjældent pauser :) Mærker ham især megt når jeg sidder ned og så er han ikke vild med at køre bil.. He he..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige nu mærker jeg ham konstant.. Han holder sjældent pauser :) Mærker ham især megt når jeg sidder ned og så er han ikke vild med at køre bil.. He he..

Mon ikke han nærmere er VILD med at køre bil? :yiepie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER