Hvornår kom de små på eget værelse? Hvilken alder tror i er bedst?

Guest
Af Guest in Børn 1-3 år,
Mie vågner ofte kun en enkelt gang om natten men fordi hendes værelse er en etage oppe så har vi ikke tænkt i at hun skal have sit eget værelse endnu - MEN vi har nu snakket om at lave helt om så Mandens kontor i stedet kommer op ovenpå hvor hun har værelse og så får hun det lille værelse lige ved siden af soveværelset indtil hun bliver så stor (eller vi flytter) så hun kan får det store værelse. Alle hendes ting er alligevel i stuen hos os. Og hun vækker mig ofte om natten/morgenen ved at ligge urolig - og det er jo ikke holdbart! MEN! Hvornår tror i det er den bedste alder til at flytte hende - jeg vil gerne have hende rykket inden seperationsangsten træder ind - og inden hun bliver for bevidst om tingene. Hvordan gør man det blidest muligt? - hun er let at putte om aftenen så har selv tænkt på at det skal være aften putningen der bliver den første på eget værelse (hun sover inde). men er der andre gode tip? Hun sover aldrig i vores seng og det er kun om natten vi ligger lige ved siden af. Så jeg HÅBER det gør det lettere!!! Duften og lydende er jo en smule anderledes når man kommer på eget værelse, hvordan tacklede i det? Er det et problem? Lyset vil ca være det samme da vinduet er lige så stort og til samme side som i soveværelset + gardinerne er ens.
  • 19 replies