Den store vasketråd

Barbamama
Af Barbamama in Udstyr,
Er det kun mig, der tit sidder med noget af de smås legetøj, og tænker "Hmm, hvordan kan jeg vaske den?"? Skal/kan den koges? Skal den i opvaskeren? Skal den i vaskemaskinen? Hvad stiller jeg op med dén? Jeg tænkte, at vi kunne lave en samlet tråd med vaskeråd. Jeg vil efter bedste evne/tid samle vaskeanvisninger her i første indlæg, og så håber jeg at alle vil bidrage med både spørgsmål og vaskeanvisninger. :) Jeg har startet med at lave spørgsmål til noget af det legetøj, som jeg lige har overvejet, hvordan man vasker bedst ;) Hvordan vasker man LEGO? I et pudebetræk og så i vaskemaskinen. Hvordan vasker man Schleich-dyr? Hvordan vasker man legetæpper? Hvordan vasker man diverse plastiklegetøj? Som LEGO: I noget sengetøj og så i vaskemaskinen. Duer dog ikke, hvis der er pap, klistermærker eller lignende på. Hvordan vasker man BRIO/Trælegetøj? Det bør ikke få for meget vand, så opvaskemaskine eller vaskemaskine er ikke en god idé. Evt. en balje opvaskevand, hvor man så skrubber det og bagefter tørrer det grundigt og lader det tørre på et håndklæde Hvordan vasker man bamser/Lamaze? Lav en balje varmt vand med flydende vaskemiddel til uld/silke, læg bamsen på et bord ved siden af og skrub den godt med en svamp dyppet i sæbevandet, evt. også med den grove side. Bagefter tørrer/gnubber du med en klud med rent vand, trykker bamsen i et rent viskestykke og lægger den til tørre. ELLER 30 grader i vaskemaskinen uden for mange omdrejninger og uden for meget sæbe (så det ikke bliver siddende i bamsen) Vask dem gerne inden baby får dem, så de aldrig har set andet end det forvaskede look. Køb evt. to stk af yndlingsbamsen, så baby ikke behøver undvære sin bamse, hvis den bliver så beskidt at man er nødt til at smide den ud ;) Hvordan vasker man Sophie Giraf? Den bør ikke koges, hvis man vil bevare pivelyden (det er så spørgsmålet om man gerne vil det ;)) Hvordan vasker man legetøjsbiler?
  • 15 replies